sunnuntai 2. helmikuuta 2014

Estevalmennus pirkeällä ponilla

*KIRJOITETTU TORSTAINA!*
Minulla oli keskiviikkona Kati Mallatin estevalmennus, ja kuten otsikostakin voi päätellä, oli poni "vähän" virkeä.
Menin tällä kertaa siihen aikaisempaan eli viiden valmennukseen ja kun poni oli valmis, mentiin verryttelemään maneesiin ennen Katin tuloa. Bella oli tosi virkeän oloinen, vähän jopa kyyläsi päätyä, ei paljoa mutta vähän. Bella oli mukavan rento ja liikettä lähti taas omalla moottorilla. Laukka oli tosi hyvää ja laadultaankin parempaa ja rytmikästä.
Aloitettiin tulemalla C-päädyn kaari neljä laukkaa ja sen jälkeen radan poikki ja laukanvaihto. Aluksi tämä ei sujunut yhtään ja Bella kyttäsi päätyä eikä vaihtanut, mutta pian saatiin asiat järjestykseen ja pääsin itsekin rentoutumaan niin johan alkoi sujua ja sieltä tuli siistejä vaihtoja ja ainakin yksi täysin puhdas :) Tämän jälkeen Kati nosti kaksi poikkihalkaisijalla olevaa puomia esteeksi ja lähdettiin tulemaan oikeassa kierroksessa C-kaari, radan poikki vaihdolla, kaarrettiin S:n jälkeen uudestaan radan poikki ja vaihdettiin ja päädyn kautta lävistäjällä olevalle okserille. Ekalla kerralla tuli tosi hyvä rata, toisella ja kolmannella oli pientä säätöä paikan kanssa mutta muuten olin tyytyväinen. Loput näettekin videolta. Sarja tuotti taas tavalliseen tapaan ongelmia. Vaikka luotan Bellaan ja olen pikkuhiljaa oppinutkin sillä hyppäämään, niin tuo sarja on ainoa missä meidän kemiat ei vaan kohtaa. Bella ottaa joskus niitä pieniä askelia pohjaan, joten yhden laukan sarjat on mulle tosi vaikeita kun näyttää että väli jää pitkäksi, joten jään odottamaan yhtä askelta, muttakun Bella niin hienosti kyllä hyppää siitä yhdestä laukasta. Mun pitää vaan alkaa luottaa siihen että kyllä se poni oman hommansa hoitaa ja mun pitää vaan hoitaa se oma osuus eli yrittää häiritsemättä roikkua kyytissä. Mutta mistä olen älyttömän ylpeä itsestäni (jos näin voi ees sanoo) on se, että mua ei missään vaiheessa ruvennu pelottamaan, niin että en uskaltaisi hypätä, vaan oli sellainen olo että "perkele oonpas nyt aivan perseesti täällä selässä, tee jotain". Ja siitä se vielä lähti sujumaan ilman että korkeutta olisi tarvinnut pudottaa. Esteet olivat suunnilleen 80-85cm oman arvion mukaan. Bella oli niiiiiiin hieno ja tänään mulla on tunti 8-9. Vielä en tiedä hypätäänkö vai kuviokellutaanko, mutta huomenna postausta siitä :) Niin ja huomenna olisi tarkoitus mennä Seinäjoelle kun äiti tulee toista mummoani muuttamaan :)


kauhee laatu mut hieoin <3 


tässä video valmennuksesta :)

*SUNNUNTAI*
niiiin eli olin viikonlopun seinäjoella äitin ja pikkuveljen kanssa auttamassa mummoani muutossa. Hirveä homma oli kaikkien niiden tavaroiden kanssa, eikä kaikkea saatu tehtyä.
Tulin juuri aluelupakoulutuksesta ja tein myös aluelupakokeen, joka meni hyvin. vielä kun saa toisen seurakilpailuista 70cm radan Bellan kanssa, niin olisi kvaalit alueluokkiin.
Huomenna mulla on autokoulun teoriakoe. Ai että jännittäääääääää toivottavasti pääsen ekalla läpi vaikka se onkin epätodennäköistä :D
~Anna

1 kommentti: