tiistai 19. marraskuuta 2013

Donna Bella

Miten yksi poni voi vaikuttaa niin paljon? Miten yksi pieni poni voi muuttaa jonkun elämän?

Tämä poni teki sen. Olen aina pitänyt Bellasta, vaikka välillä tuntui ettei se ole poni minua varten, mutta toisin kävi.
Aloitin alavuden ratsastuskoululla 2012 syksyn alussa enkä ole katunut hetkeäkään muuttoa! Aivan ihana paikka! Bella oli siellä ensimmäinen poni, jolla hyppäsin ja poni vei sydämeni heti! Välissä tuli pitkä tauko, sillä välillä pitää harhailla että löytää sen todellisen rakkauden. Tosin tässä "harhailussa" on myös timanttinen puoli, ja se on se, että löysin toisen minulle hyvinhyvin tärkeän ponin, Wipen. Vaikken ole mennyt Wipellä pitkään aikaan, se on minulle silti yksi rakkaimmista <3
Bellan kanssa rupesi tapahtumaan kehitystä vasta hiljattain. Ihan kesän lopussa alkoi taistelutunnin jälkeen napsahdella palaset paikoilleen.
Nyt poni on minulle hyvin tärkeä, eikä vain siksi että ratsastus on mennyt eteenpäin, vaan myös henkisesti. Talli on minulle se paikka, johon menen kallonkutistajan sijaan. Tallilla tulee, ne hetket jolloin voi melkein hengittää rauhassa ja unohtaa kaiken paskan ja kivun, mitä on ollut. Itse en ole hirvittävän suurta eroa huomannut, muuta kuin että olen nyt paljon onnellisempi tallilla ollessani, kun ympärillä on ihania ihmisiä ja hevosia. Bella on auttanut mua psyykkisesti niiin paljon. En pysty edes sanoin kuvailla, kuinka onnelliseksi välillä tunnen itseni, ja se on minulle suurta!
Tajusin vasta kun kaveri sanoi että hänestä on ihanaa kun olen löytänyt sen oikean masis-kauteni jälkeen. Nyt tuntuu että voi jättää taas pienen palan tuskaa taakse ja alkaa rakentaa sitä muistojen kappelia sydämeen, vaikkei se vieläkään kivutta suju. Mutta suuri edistys on tapahtunut ja se on yksin  Bellan (ja Wipen) ansoita ja voin varmaankin sanoa, että olen näille ihanille eläimille elämäni velkaa!
Rakastan näitä molempia aivan tuhottomasti, ja Bella varsinkin on saanut valettua muhun luottamusta ja uskoa omaan ratsastukseen. Nyt kun pääsisi näyttämään eräälle entiselle ratsastuksenopettajalleni, joka sanoi etten ole mitään ja minusta ei koskaan tule hyvää ratsastajaa. Bella on oikea aarre! Mun pelastava suojelusenkeli, niin kornilta kuin se kuulostaakin, mutta en tosiaankaan tiedä, missä olisin ilman näitä kahta!






tein myös tällaisen koosteen meidän matkasta tähän asti :) Ei mikään mestariteos, mutta toivottavasti kelpaa ;)

Huomenna Katin estevalmennus ja torstai on vielä vähän avoin, sillä enkun uusintakoe menee valmennuksen kanssa päällekäin. Lauantaina olisi Lucia-kulkue ja sunnuntaina koulukisat :) Huhhuh, puuhaa riittää
~ Anna

2 kommenttia:

  1. Voi miten ihana teksti! oikeasti, mulla tuli aivan liikutuksenkyynel silmän taakse ja tuon videon aikana silmäkulmasta ulos.

    Te ootte Bellan kanssa ihan uskomattoman hieno pari, on vaan niin ihanaa että ootte löytäneet toisenne ♥

    VastaaPoista