lauantai 3. marraskuuta 2012

Kiusaaminen...

Katselin tässä halloweenjuhlien lomassa youtubesta elokuvan "moondance alexander" ja aloin miettiä kiusaamista. Minulla itsellä on ollut tämän kanssa rämpimistä jo ihan ekaluokalta asti ja tallikiusaamisestakin on kokemusta. Ensinäkin mulla oli tänään muutenki pinna kireellä ja tunteet pinnassa, ja purinkin niitä hyvän kaverini kanssa facebookissa ( palvon sitä joka keksi facen). Minua ahdisti kuinka kiusaamista on kaikenlaista kaiken aikaa joka paikassa. Miksi ihmiset kiusaavat ja haukkuvat toisia? Itse voin sanoa ihan rehellisesti että kyllä, olen puhunut joskus toisista pahaa. Nykyään olen onneksi hiukan kasvanut ihmisenä, ja sanon asiat aika suoraan, silti yritän olla loukkaamatta ketään. Vihainen saa olla syystä ja silloin saattaa suusta tulla sammakoita, mutta asiat olisi hyvä selvittää.
Mutta kiusata toista jota ei edes tunne. Minua kiusataan vieläkin, yli 9 vuoden jälkeen olen vieläkin arvostelun ja haukkujen kohde. Olen vähitellen oppinut elämään sen kanssa, mutta tajusin tänään kuinka paljon kiusaaminen on minua muuttanut. Tahtoisin olla erilainen persoona kuin olen, en muuten mutta rohkeampi ja ulospäinsuuntautuneempi, mutta kiusattuna oleminen on syönyt itsetuntoa niin, etten uskalla tehdä mitään, sillä pelkään että minua aletaan arvostella ja haukkumaan. Tämä on ihan tyhmää ja hieman nolottaa sanoa näin urpo asia mutta joskus minua nolottaa kävellä vaatteissa jotka ovat ylläni... aamulla olen ihan innoissani että voi kuinka kivat vaatteet, mutta jos näen yhdenkin katsovan vähän pidempään, ei niin kiva ilme naamalla, minun tekee mieli vain mennä kotiin ja ottaa tavalliset vaatteet. Lisäksi olen alkanut uskoa kiusaajia. Uskon ihan tosissani että olen ruma ja lihava. Minusta tämä on kylmä fakta, koska kuulen sen niin usein. Olen idiootti joka ei osaa mitään eikä ole hyvä missään. Kaikki mitä kiusaajat sanovat, jää mieleen ja kun sitä toistetaan, alkaa kiusattu vähitellen uskoa niihin. Kohta en uskalla mennä edes ulos. Minun on nykyään tosi hankala tutustua uusiin ihmisiin, varsinkin jos he ovat tallin ulkopuolelta. Sama kiinnostuksenkohde auttaa kyllä tutustumiseen, mutta oletan ettei kukaan tahdo olla kaverini kun olen tyhmä ja ruma ja outo.

Tallikiusaamistakin minulla on ollut. Esimerkiksi minusta levitettiin entisellä tallilla juorua että "sahaan" silloisen "vakkarini" ja hoitsuni ja ylipäätään hevoset "muotoon". Ei ole kovin kivaa ratsastaa ja huomata että kahvion puolelta ihmiset katsovat ja näyttävät sahaavia käsiliikkeitä ja nauravat... Minulle on oikeasti tullut tuosta paha mieli, enkä ole sen koommin uskaltanut ratsastaa niinkuin ratsastin. Pienikin enemmännäkyvä ulkokäden pidäte ja sitten kuiskitaan "se sahaaaa". Ovatko juorukellot ja kiusaajat koskaan ajatelleet, mitä he tekevät uhrilleen? Entä ovatko he katsoneet peiliin? Eniten minua ärsyttää pari tyyppiä jotka arvostelevat ALOITTELIJOITA! Mikään ei ole niin idioottimaista kuin arvostella vasta aloittaneita ratsastajia! Minkä he sille mahtavat etteivät osaa hetki hienoa sulkuväistöä täydessä peräänannossa tai hyppää metrin esteitä ensikertaa kun he ovat satulassa. Melkein kukaan ei pysty.
Nettikiusaaminenkin on tullut tutuksi... Eräs nimeltämainitsematon tyyppi alkoi yhdessä vaiheessa arvostelemaan ratsastuskuviini...
 tästä kuvasta tuli kommentti: "aika hulppeen kokoset esteet". ja "mitä ideaa noilla on treenaamista kun hevonen pääsee yli kävelemällä"
Tämä kyseinen kuva on 2 VUOTTA VANHA. Olin vasta aloittanut uotilassa, enkä osannut sinne mennessä mitään, ja tämä on aika alku ajoilta. Minulla oli ollut ehkä noin 2 vuoden hyppytaukoa, ja tämä oli jos oikein muistan 6 kertani tuolla. Lisäksi tämä kuva on verkkahypyistä ja opettaja oli tuolloin harjoittelija. Emmekä me tunnilla päättäneet estekorkeutta.
No sitten iski toisen kuvan kimppuun...... Tässä minulla on kuulemma satulahuopa väärinpäin :D:D:D:D:D:
tein kauhean rikoksen, olen pahoillani JOS huopa on  väärinpäin... hevonen oli harvialan hevostilan yksäri ja huopa oli sen satulassa noin... lisäksi omistajakin ratsasti sillä noin... kolmenneksi, hevonen ei tietääkseni kuollut siihe jos huopa oli nyt väärinpäin..... eikö teistäkin ole ärsyttävää että keksimällä keksitään pahaa toisista.
Lisäksi paskanpuhuminen selän takana. Suoraansanottuna VITTUMAINEN tapa.... olen joskus itsekkin sitä tehnyt. joku puhuu pahaa yhdestä kaveristaan ja selittää minulle kaikkea paskaa hänestä, ja sitten kun tämä tulee paikalle, alkavat he puhua toisesta heidän kaveristaan pahaa, ja taas tämä tyyppi puhuu tuon heidän paskanpuhumisen kohteen kanssa tästä toisesta. loputon kierre. Ei voi muutakuin pudistaa päätä.... pointti tällä kirjoituksella on että ÄLÄ KIUSAA!
tiedän liian monta ihmistä, jotka ovat päättäneet elämänsä kiusaamisen takia. yritetään yhdessä tehdä maailmasta hieman siedettävämpi ja EI KIUSATA KETÄÄÄN VAAN PIDETÄÄN HUOLI OMASTA PEILISTÄ!!! :)
~Anna





3 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Alluuuuuuuu :D:D:D:D:D: muista et säki oot ollu joskus alottelija ;) eikä kaikki alottelijat oo lapsia ;)

      Poista
  2. Ei, mä synnyin ihan pro ridaajaks. :D Joo, kyllähän minäki joskus lapsi olen ollut ja voin olla vielki ja ehkä vähä alottelijakin. :)
    Nii no se....ei kyl ookkaa aina pelkkii lapsi alottelijoita. Totta totta. ;)

    VastaaPoista